Pulchne pierniczki

Tak mi się spodobała praca nad pierniczkami , że nie mogę się od nich uwolnić ;) Znowu mam przepis na pierniczki, tym razem będą to pulchniutkie, mięciutkie poduszeczki :) Można je również nadziać ulubioną marmoladką , ja zrobiłam bez nadzienia . ale i tak jest się czym zachwycać :)

Temp. pieczenia : 180 C
Czas pieczenia : 15 minut 




Składniki:
  • 2 i 1/4 szkl. mąki pszennej
  • 1/2 szkl. cukru pudru
  • 1 łyżeczka kakao
  • 6 łyżeczki przyprawy do piernika
  • 1/4 szkl. miodu
  • 5 łyżek masła ( ok. 100 g masła )
  • 2 jajka
  • 1 łyżeczka sody
  • mąka do podsypania
  • lukier do dekoracji

Sposób wykonania:

  1. Mąkę należy przesiać do miseczki. Dodać cukier puder, kakao oraz przyprawę do piernika.
  2. Miód i masło rozpuszczamy na małym ogniu i odstawiamy do ostygnięcia.
  3. Następnie wlewamy do sypkich produktów.
  4.  Wbijamy jajka i sodę rozpuszczoną w odrobinie ciepłej wody i wlewamy ją do miseczki.
  5. Wszystkie składniki mieszamy i zagniatamy.
  6. Gotowe ciasto chowamy do miseczki i zakrywamy folią i odstawiamy na 10 - 24 godzin .
  7. Po odczekaniu wyznaczonego czasu , robimy kuleczki wielkości orzecha włoskiego , po czym układamy je na blaszce i lekko spłaszczamy .
  8. Jeśli chcemy nadziać konfiturą to zagrzewamy 2 szklanki marmolady np. morelowej , dolewamy do niej 3 łyżki rumu i za pomocą szprycy do nadziewania pączków, wbijamy końcówkę w upieczone pierniczki ( ja niestety takiej szprycy jeszcze nie posiadam , więc upiekłam bez nadzienia)
  9. Pieczemy w temp. 180 C 15 minut.

Komentarze

Popularne posty