Sernik z truflą czekoladową

Lubicie serniki ? ja uwielbiam :) lubicie trufle ? ja uwielbiam :) to ciasto jak najbardziej jest dla Was :) blog " Moje wypieki " wszyscy uwielbiający słodkości znamy. Książkę nie każdy ma , ale ja takie szczęście mam i ją posiadam. Zapewne , to nie ostatnie ciasto z tej książki , którym się z Wami podzielę .Przeglądając sobie kartka po kartce natrafiłam na ten serniczek <3 Cudny smak , ślicznie wygląda :) Czego nam trzeba bardziej ? ;) Proponuję również zwiększyć ilość sera , gdyż jak widać na zdjęciach , masa sernikowa jest mniejsza w porównaniu z truflą :) Następnym razem tak właśnie uczynię :) Przepis już troszeczkę zmodyfikowałam w nawiasach moje zmiany .

źródło : "Moje wypieki i desery "


Temp. pieczenia 160 C
Czas pieczenia : 50 -55 minut
Wymiary blaszki : tortownica 24 cm 




Składniki:
Ciasto :

  • 500 g zmielonego twarogu ( ja użyłam sera z wiaderka Włoszczowa )
  • 3 jajka
  • 125 g drobnego cukru
  • 200 ml śmietanki kremówki 36 % ( 30 % )
  • 1 łyżka mąki ziemniaczanej ( można dodać budyniu waniliowego w proszku 2 łyżki )
  • 1 łyżeczka pasty z wanilii ( ja dodałam ziarenka z 1 laski wanilii )
Trufla:
  • 150 ml likieru Baileys ( likier kokosowy )
  • 500 ml kremówki 30 %
  • 400 g posiekanej gorzkiej czekolady
  • 4 łyżki cukru pudru ( 3 łyżki ) 
Sposób przygotowania :

Ciasto:
  1. Jajka miksujemy ( wszystkie składniki powinny mieć temp. pokojową ).
  2.  Dodajemy cukier , kremówkę , mąkę ziemniaczaną , wanilię i na końcu ser , cały czas miksując do powstania gładkiej masy.
  3. Dno tortownicy wyłożyć papierem do pieczenia i przelać masę serową .
  4. Piec w piekarniku nagrzanym do temp. 160 C przez ok. 50 - 55 minut.
  5. Wierzch serniczka powinien być sprężysty i ścięty.
  6. Studzić przy uchylonych drzwiczkach piekarnika.
Trufla:
  1. Śmietankę podgrzewamy do momentu wrzenia.
  2. Zdejmujemy z ognia i dodajemy połamaną gorzką czekoladę , czekamy aż się rozpuści , co jakiś czas mieszamy.
  3. Po lekkim wystudzeniu wstawiamy do lodówki na godzinkę .
  4. Masa czekoladowa lekko nam zgęstnieje i wtedy dodajemy cukier puder i likier.
  5. Ubijamy mikserem aż krem zwiększy swoją objętość .
  6. Wylewamy na zimny sernik , wyrównujemy powierzchnię i wkładamy do lodówki na całą noc.

Smacznego

Komentarze

Popularne posty