Tarta cytrynowa

Do tego przepisu podchodziłam już parę razy i za każdym razem wygrywał inny przepis. Tym razem zdecydowałam się i nie żałuję. Jest to przepis Anny Olson. Ciasto kruche - przepyszne, masa cytrynowa delikatnie cytrusowa i na pewno nie po raz ostatni ją piekłam . Na drugi dzień jeszcze lepsza, taka schłodzona smakuje jak kruche ciastko z lodami :)

Średnica blaszki : 26 cm
Temp. pieczenia: 175 C
Czas pieczenia : 20 min, 20-30 minut





Składniki:
Ciasto kruche 

  • 200 g masła
  • 1/3 szkl. cukru
  • 4 żółtka
  • 2 szkl. mąki
Masa cytrynowa:
  • skórka starta z 1 cytryny
  • 1/3 szkl. soku z cytryny
  • 1/2 szkl. cukru
  • 4 całe jajka
  • śmietana kremówka 30%
Sposób przygotowania:
  1. Masło z cukrem mieszamy do momentu aż ładnie się połączą ( masło musi być miękkie)
  2. Następnie dodajemy żółtka i wyrabiamy.
  3. Na końcu dodajemy mąkę.
  4. Wstawiamy na 1 godz. do lodówki.
  5. Rozwałkujemy i przekładamy do foremki pokrytej papierem do pieczenia.
  6. Ponakuwać widelcem. ( ciasto podczas pieczenia lekko mi się wybrzuszyło ale po wyjęciu opadło więc nie sypałam wcześniej fasoli )
  7. Piekarnik nagrzać do 175 C i piec ok. 20 minut.
Masa cytrynowa:
  1. Jajka mieszamy ze skórką z cytryny i dodajemy sok z cytryny i cukier.
  2. Dodajemy śmietanę kremówkę i ubijamy aż masa będzie gładka.
Tarta cytrynowa:
  1.  Na zimne upieczone ciasto wylewamy masę cytrynową.
  2. Pieczemy ok. 25-30 minut w temp. 175 C .
  3. Można na tarcie ułożyć dowolne owoce tj. świeże maliny, truskawki, brzoskwinie.
  4. Ja udekorowałam pokrojoną cytryną.

Smacznego :)


Komentarze

Popularne posty