Szarlotka z ksylitolem

Jestem wielką fanką ciast z jabłkami i dlatego tym razem będzie ....szarlotka :) zamiast cukru użyłam ksylitolu ( cukier brzozowy,nie podnosi on poziomu glukozy we krwi ), niestety jest dość drogi,ale gdy ma się wielką ochotę na coś słodkiego,warto wydać więcej ;)Byłam ciekawa efektu i muszę Wam powiedzieć że użycie ksylitolu nie odbiera smaku. Szarlotka smakowała zupełnie tak samo jakbym użyła zwykłego cukru,ale świadomość tego że jem ciasto z małą zawartością cukru w cukrze, niezłomna :)


Wymiary blaszki : 24x29 cm
Temp. pieczenia : 180 C
Czas pieczenia : 10 min + 50 minut




Składniki:
Ciasto:

  • 2 szklanki maki pszennej
  • 2 szklanki maki krupczatki
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 3/4 szklanki ksylitolu ( można użyć zwykłego cukru pudru)
  • 1,5 kostki masła
  • 6 żółtek
  • 2 łyżki gęstej śmietany
Nadzienie:
  • 8 kwaśnych jabłek pokroić w kostkę ( użyłam gotowych ze słoika)
  • 1/2 szklanki cukru ( w przypadku jabłek kwaśnych)
  • 2 łyżeczki cynamonu
  • 2 łyżki maki ziemniaczanej
  • 3 łyżki soku z cytryny

Sposób przygotowania:
Ciasto:
  1. Wszystkie składniki ciasta zagniatamy,albo tak jak ja uczyniłam,wrzuciłam do miksera :)
  2. Ciasto formujemy w kulkę i chłodzimy w lodowce przynajmniej 1 godzinkę
Nadzienie:
  1. Jabłka kroimy w kostkę,podlewamy woda i dusimy 15 minut.
  2. Jabłuszka ze słoika wylewamy do rondelka, doprawiamy cynamonem,make ziemniaczana mieszamy z sokiem z cytryny i wlewamy do masy jabłkowej,dusimy ok. 2 minut. ( tak samo robimy w przypadku świeżych jabłek)
  3. Ciasto dzielimy na 3 części.
  4. Formę wykładamy papierem do pieczenia i pierwsza część ciasta ścieramy na tarce.Dociskamy do blachy,aby spód był równy.Podpiekamy na zloty kolor ok. 10-15 minut w temp. 180 C
  5. Spod lekko studzimy,wykładamy jabłka i rozwałkujemy na cienki placek druga część ciasta.
  6. Z 3 części, robimy wałeczki i ozdabiamy w krateczkę wierzch szarlotki.
  7. Pieczemy ok. 50 minut ,gdy wierzch zrobi się zloty to znam ze szarlotka się upiekła :)
Smacznego :)



Komentarze

Popularne posty