Pyszne pączki

W ostatni dzień karnawału u nas pączki :) Tak, wiem,wiem że nie możecie już na nie patrzeć,ale w tłusty czwartek nie było czasu i zjadłam ich tylko 3 ;) Dzisiaj zamierzam poprawić wynik w ilości ich zjedzenia :D Wyszły pulchniutkie i mięciutkie, zatem nie będzie żadnego problemu ;) Jeszcze zdążycie je usmażyć:) Zatem zapraszam do pracy :)



Składniki na ok. 36 pączków:
  • 500 g mąki
  • 50 g drożdży
  • łyżka cukru
  • szklanka mleka
  • 6 żółtek
  • 120 g masła   
  • 100 g cukru pudru
  • szczypta soli
  • marmolada
  • olej słonecznikowy                                                                                                     

Sposób przygotowania:

  1. Zaczynamy od rozczynu. Odmierzamy dokładnie ilość drożdży,rozkruszamy je i rozcieramy z cukrem.
  2. Dodajemy łyżeczkę mąki i wlewamy wcześniej podgrzaną szklankę mleka.
  3. Tak przygotowany rozczyn odstawiamy w ciepłe miejsce na 10 minut ( kiedy jego powierzchnia się wybrzuszy tzn. że jest już dojrzały)
  4. Do rozczynu dodajemy ubite wcześniej żółtka z cukrem pudrem, przesianą mąkę, roztopione i ostudzone masło.
  5. Wszystkie te produkty powinny mieć taką samą temperaturę.
  6. Całość dokładnie ubijamy. Ja zmiksowałam w robocie kuchennym.
  7. Ubite ciasto odstawiamy do wyrośnięcia .
  8. Następnie ciasto dzielimy na mniejsze kawałki.
  9. Kolejno wałkujemy placek o grubości ok. 1 cm i wycinamy szklanką pączki.
  10. Odstawiamy ponownie na ok. 10 minut.
  11.  Wrzucamy na rozgrzany tłuszcz i smażymy do czasu,aż pączki nabiorą brązowego koloru.
  12. Można również każdy z wyciętych pączków nadziać marmoladą i sklejać,ale ja ułatwiłam sobie pracę :) Usmażone pączki nadziewałam po ich ostygnięciu.
  13. Posypujemy cukrem pudrem albo lukrem.
Smacznego :)







Komentarze

Popularne posty