Sernik z wiśniową wkładką

Z okazji Walentynek ,upiekłam taki oto serniczek :) Oprócz sera jest masa serowa z dodatkiem wiśni. Obawiałam się że będzie troszkę za kwaśny,ale byłam w dużym błędzie ;) Teraz już wiem że wiśnie z cukrem to świetne połączenie. Sernik jest bardzo kremowy i puszysty.Piekłam go po  raz pierwszy,ale nie po ostatni :)


Wymiary tortownicy : średnica 24 cm
Czas pieczenia : 10 min + 30 minut + 30 minut
Temp. pieczenia 180 C




Składniki:
Spód:

  • 1 i 1/2 szklanki mąki
  • 100 g masła
  • 3 żółtka
  • 1/2 szklanki cukru
  • 2 łyżki kakao
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
Masa serowa:
  • 1 kg twarogu ( użyłam sera z wiaderka Pilos)
  • 6 jaj
  • 3/4 szklanki cukru pudru
  • 100 g masła
  • 2 łyżki mąki pszennej
  • 2 łyżki mąki ziemniaczanej
  • szklanka mrożonych wiśni

Sposób przygotowania:
Spód:
  1. Mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia siekamy z masłem.
  2. Dodajemy żółtka , cukier oraz kakao i zagniatamy w jednolite ciasto.
  3. Dzielimy je na dwie części 2/3 i 1/3 i wstawiamy do lodówki na ok. 30 minut.
Masa serowa:
  1. Żółtka ucieramy z masłem i cukrem pudrem.
  2. Partiami dodajemy twaróg.
  3. Pod koniec wsypujemy obie mąki i dokładnie mieszamy.
  4. Masę serową dzielimy na dwie części.
  5. Do jednej wrzucamy rozmrożone,posiekane,osaczone wiśnie.
Sernik:
  1. Większą  część ciasta rozprowadzamy na dno tortownicy i zapiekamy w piekarniku nagrzanym do 180 C ok. 10 minut.
  2. Na podpieczony spód wylewamy masę wiśniową i pieczemy 30 minut.
  3. Na lekko zapieczoną masę wiśniową ,wylewamy druga,serową.
  4. Z mniejszej części ciasta kruchego wykrawamy np. serduszka i kładziemy na wierzch sernika.
  5. Sernik wkładamy ponownie do piekarnika i pieczemy następne 30 minut ( wierzch zacznie się rumienić)
  6. Można posypać cukrem pudrem.
Smacznego :) 


Komentarze

Popularne posty