Waniliowe oponki

W tłusty czwartek obowiązki nie pozwoliły na przygotowanie tłustych rarytasów,to postanowiłam , że w weekend o czymś pomyślę. Miały być pączki, ale przeglądając zeszyt z przepisami, wpadły mi w oko waniliowe oponki, które smażyłam po raz pierwszy. Bardzo szybkie przygotowanie mnie przekonało, że to właśnie one zagoszczą u mnie w domku :)



Składniki:

  • 80 g masła
  • 1/2 szklanki cukru
  • torebka cukru waniliowego
  • torebka budyniu waniliowego
  • 2 jajka
  • 4 łyżki śmietany 18%
  • 3 szklanki mąki pszennej
  • 1 i 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 2 kostki smalcu
Sposób przygotowania
  1. Mąkę przesiać i połączyć z proszkiem do pieczenia.
  2. Masło utrzeć z cukrem, cukrem waniliowym oraz budyniem.
  3. Dodać jajka, śmietanę i stopniowo wsypać mąkę.
  4. Ciasto zagniótł mi mikser ;)
  5. Rozwałkować placek grubości 0,5 cm, wykrawać szklanką oponkę a środek z kieliszka.
  6. Gdy smalec się rozgrzeje smażymy wszystkie oponki, ja także kółeczka wydrążone przez kieliszek smażyłam :), ok.2-3 minut.
Smacznego :)



Smacznego :)

Komentarze

Popularne posty