Rolada wuzetkowa

Znana i lubiana wuzetka tym razem pod postacią rolady. Wuzetkę uwielbiam a w takiej wersji jeszcze nie jadłam i jestem pod wielkiej jej wrażeniem. Krem z dodatkiem kefiru odświeża jej smak i biszkopt czekoladowy , to jest coś czego mi właśnie brakowało do mojej kawki ;).


Temp. pieczenia : 180 C
Czas pieczenia ok. 10 minut
wymiary blaszki : blaszka duża piekarnikowa 

źródło : "Gotuj krok po kroku "




Składniki :
  • 4 jajka
  • 1 szklanka cukru pudru
  • 50 g mąki pszennej
  • 1 łyżka mąki ziemniaczanej
  • 3 łyżki kakao
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1 szklanka kefiru
  • 250 g masła roślinnego

Sposób przygotowania:
Ciasto: 
  1. Oddzielamy żółtka od białek..
  2. Białka ubijamy na sztywną pianę .
  3. Żółtka ucieramy z cukrem pudrem.
  4. Stopniowo do masy żółtkowej dosypujemy mąki wymieszane z proszkiem do pieczenia i z kakao.
  5. Na sam koniec łączymy pianę z ciastem , mieszając delikatnie łyżką drewnianą.
  6. Ciasto wylewamy na dużą piekarnikową blaszkę pokrytą papierem do pieczenia. ( dobrze wyrównać wierzch ciasta łyżką ).
  7. Blaszkę wstawiamy do nagrzanego piekarnika do 180 C na ok. 10 minut. ( cały czas sprawdzamy , aby cienki placek się nie przypalił ).
  8. Gorące ciasto wykładamy na ściereczkę i zwijamy w roladę. Odkładamy w chłodne miejsce.

Krem:
  1. Masło roślinne ( musi być koniecznie miękkie o temp. pokojowej) ucieramy z cukrem pudrem ( 5 łyżek ).
  2. Następnie stopniowo dolewamy kefir , który też należy dużo wcześniej wyjąć z lodówki , aby przy wykonywaniu kremu był w temp. pokojowej.
  3. Do takiego kremu można dodać jakiś swój ulubiony zapach , ja użyłam waniliowy do wzbogacenia smaku.
  4. Do kremu dodałam również 1 opakowanie śmietan-fiksu , aby wzmocnić jego konsystencję.
Rolada wuzetkowa:
  1. Ostudzony płat ciasta rozwinąć , ściągnąć papier do pieczenia ( chyba , że zrobiliście to wcześniej ) i posmarować kremem.
  2. Zwijamy wzdłuż dłuższego brzegu.
  3. Przed podaniem oprószyć cukrem pudrem.
Smacznego :)




Komentarze

Popularne posty