Sernik z masą kajmakową

W taki dzień jak dzisiaj, nie liczę kalorii, ten serniczek jest po prostu tak pyszny że zapominamy o wszelakich dietach ;) Jest tak delikatny jak chmurka a jeszcze jedna z warstw jest dodatkowo z masą kajmakową. Jestem wielbicielką kajmaku to ten sernik to prawdziwa rozkosz :) Do składników należało dodać sermixu , jak go nie mogłam nigdzie dostać i zrobiłam bez tego dodatku. Zamiast niego do mleka dodałam i wymieszałam z mlekiem cały budyń waniliowy.
Może nie wyszło do końca tak jak miało wyjść , mianowicie powinny być 2 oddzielne paski z warstwą białą i kajmakową ;)


Wymiary tortownicy : średnica 23 cm
Czas pieczenia : 45 - 50 minut
Temp. pieczenia : 180 C






Składniki:
Na ciasto:

  • 100 g margaryny
  • szklanka mąki
  • żółtko
  • 2 łyżki kakao i cukru
  Na masę serową:
  • 50 g masła
  • 750 g sera białego zmielonego może być z kubełka
  • 100 g cukru
  • 4 jajka
  • opakowanie sermixu
  • 125 ml mleka
  • 250 g gotowej masy kajmakowej

Sposób przygotowania:

  1. Wszystkie składniki na ciasto włożyć do miski i mikserem wymieszać . Następnie wsypać do tortownicy o średnicy 23 cm i lekko ugnieść.
  2. Przygotowanie masy serowej: jajka ubić z cukrem na puch. Ciągle ubijając, dodaj ser, miękkie masło, sermix i mleko. ( zamiast sermixu dodałam mleko z całym proszkiem budyniowym wymieszałam i wlałam do masy serowej).
  3. Masę po wymieszaniu dzielimy na 2 części. Do jednej dodaj masę kajmakową i dokładnie wymieszaj mikserem.
  4. Na ciasto jasne wyłóż masę serową ( w zależności od piekarnika można zapiec ok. 15 minut ) po czym wlać masę z  kajmakiem.
  5. Wyrównaj powierzchnię i piecz ok. 45 - 50 minut w temp. 180 C . Po upieczeniu nie wyjmować z piekarnika tylko piekarnik wyłącz i zostaw do wystygnięcia najlepiej całą noc . 
 

Komentarze

Popularne posty