Zielone kopytka

Podzielę się z Wami przepisem na kopytka szpinakowe. Muszę się przyznać że jako dziecko byłam niejadkiem, ale wszelkie kluchy, placki mogłam jeść bez limitu ;) Zostało mi tak do tej pory ;)Pomyślałam żeby na obiad zrobić kopytka, ale żeby smakowały troszkę inaczej dodałam do nich szpinak. Wyszły cudnie zielone i pyszne. Kopytka są bardzo delikatne, czuć dość wyraźny smak i zapach bazylii.Rodzinka je zaakceptowała,więc będą gościć u nas częściej :)



 Składniki :
1 kg ziemniaków
6 łyżek mąki ziemniaczanej
6 łyżek mąki pszennej (ilość mąki zależy od ziemniaków,im są bardziej suche tym mniej mąki )
1 jajko
sól, pieprz, sól ziołowa, bazylia
opakowanie świeżego szpinaku (400 g )
olej albo łyżka masła
4 ząbki czosnku

Sposób przygotowania:
Ziemniaki gotujemy , odcedzamy i pozostawiamy do ostygnięcia.
Szpinak myjemy, drobno kroimy. Na patelni rozgrzewamy masło lub olej,wrzucamy posiekany czosnek, lekko go szklimy i dorzucamy posiatkowany szpinak. Całość ok. 5 minut podsmażamy.Odstawiamy do ostygnięcia.

Na stolnicy wykładamy chłodne ziemniaki i wyciskamy je przez praskę. Dokładamy ostudzony szpinak z czosnkiem, sypiemy mąki i wbijamy całe świeże jajko + bazylia, sól i pieprz.Wyrabiamy do czasu , gdy ciasto będzie ładnie odchodziło od rąk. Następnie formujemy wałki i kroimy kopytka. Całość gotujemy w osolonej wodzie do momentu wypłynięcia kopytek na powierzchnie wody.
Można tak ugotowane kopytka polać sosem gulaszowym z surówką ( ja tak podałam )


Komentarze

  1. Też tak mam ze wszelkiej maści kluskami i kluseczkami (plus naleśniki i racuchy) :) Te z przepisu są nie tylko zielone ale także obiecująco smakowicie się prezentują. Przy następnych kopytkach nie zapomnę o szpinaku :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Witam, mam pytanko o szpinak. Opakowanie świeżego szpinaku ma 200g, czy znaczy to, że mają być dwa opakowania? Podana właściwie jest waga czy ilość opakowań? Proszę o szybką odpowiedź. Z góry dziękuję.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo przepraszam, że tak późno odpowiadam. Dopiero teraz odczytałam i teraz piszę :) Tak 2 opakowania szpinaku należy zużyć :) Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty