Zielone kopytka

Podzielę się dzisiaj z przepisem na kopytka szpinakowe. Zobaczyłam je po raz pierwszy gdzieś w necie. Muszę powiedzieć , że przygotowanie w ten sposób kopytek bardzo mnie zaintrygował i postanowiłam go wypróbować :) Kopytka są bardzo delikatne o dość wyczuwalnym smaku bazylii . Rodzinka je zaakceptowała , więc będą gościć u nas częściej :)


Składniki :

1 kg ziemniaków
6 łyżek mąki ziemniaczanej
6 łyżek mąki pszennej (ilosc mąki zależy od ziemniaków , im są bardziej suche tym mniej mąki )
1 jajko
sól, pieprz, sól ziołowa, bazylia
opakowanie świeżego szpinaku (400 g )
olej albo łyżka masła
4 ząbki czosnku


Ziemniaki gotujemy , odcedzamy i pozostawiamy do ostygnięcia.
Szpinak myjemy, drobno kroimy. Na patelni rozgrzewamy masło lub olej , wrzucamy posiekany czosnek, lekko go szklimy i dorzucamy posiatkowany szpinak. Całośc ok. 5 minut podsmażamy.Odstawiamy do
ostygnięcia.



Na stolnicy wykładamy chłodne ziemniaki i wyciskamy je przez praskę. Dokładamy ostudzony szpinak z czosnkiem, sypiemy mąki i wbijamy całe świeże jajko + bazylia, sól i pieprz.Wyrabiamy do czasu , gdy ciasto będzie ładnie odchodziło od rąk. Następnie formujemy wałki i kroimy kopytka. Całośc gotujemy w osolonej wodzie do momentu wypłynięcia kopytek na powierzchnie wody.
Można tak ugotowane kopytka polać sosem gulaszowym z surówką ( ja tak podałam )

Smacznego



Komentarze

Popularne posty