Kolorowe ciasto ze śliwką i pianką

Ciasto kruche przypominające pleśniak. Zamiast powideł użyłam świeżych śliwek. Ciasto aromatyczne , niezwykle kruche z dodatkiem śliwek przykrytych puszystą pianką :)

 
 
Składniki
 
Ciasto kruche:

  • 3 szkl. mąki pszennej
  • 380 g margaryny ( ja użyłam 250 g margaryny i 125 g masła )
  • 6 żółtek
  • 3 łyżki cukru
  • 3 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1 op. kisielu wiśniowego bądż truskawkowego
  • 2 łyżki kakao

Pianka:
  • 1 szkl. cukru
  • 6 białek
  • 2 łyżki mąki ziemniaczanej
  • aromat migdałowy
Ponadto:
  • dowolne owoce ( użyłam śliwek )
  • papier do pieczenia

Sposób przygotowania:
Ciasto kruche:
  1. Z mąki , cukru, proszku do pieczenia , żółtek i margaryny z masłem wyrobić ciasto.
  2. Ciasto podzielić na trzy części.
  3. Do jednej dodac kakao, do drugiej kisiel. Włożyć do lodówki.
 
Pianka:
  1. Ubić pianę z białek.
  2. Pod koniec ubijania wsypać cukier, mąkę i aromat.
Ciasto kolorowe:
  1. Blachę wyłożyć papierem do pieczenia.
  2. Na spód rozwałkować jasne ciasto.
  3. Położyć owoce.
  4. Na owoce zetrzeć ciemne ciasto, a na nie wyłożyć ubitą piankę.
  5. Na wierzch zetrzeć ciasto z kisielem.
  6. Piec ok. 45 minut w temp. 170 C. Udekorować wg. uznania.
 



Smacznego :)

Komentarze

Popularne posty