Seromakowiec

Pyszne połączenie sera z makiem . Zrobiło furorę podczas świątecznych spotkań rodzinnych , a wyszło przez zupełny przypadek :) W ostatnim poście podawałam przepis na roladę makową Makowiec zawijany z której miały wyjść 3 a mi powstały 2 ;) Stąd pozostałości masy makowej ;) Szukałam wśród Seromakowców i znalazłam na stronie Kwestiasmaku . Seromakowiec wyszedł wilgotny , aromatyczny , zrobię go jeszcze nie raz ;) Zmieniłam nieco masę makową . Do tej pozostałej masy dodałam tylko czekoladę zmielone migdały.


Wymiary tortownicy : średnica 24 cm
Czas pieczenia : 25 minut + 60 minut
Temp. pieczenia : 175 C 




Składniki:
Masa makowa :
  • 2 szklanki gotowej masy makowej 
  • 1 szklanka zmielonych na miał migdałów
  • 50 g ciemnej czekolady
  • 2 płaskie łyżki mąki
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 3 łyżki likieru Amaretto
Masa serowa:
  • 500 g śmietanowego sera twarogowego zmielonego 3 razy ( użyła ser z wiaderka Włoszczowa )
  • ziarna z 1 laski wanilii
  • 100 g miałkiego cukru
  • 2 łyżki mąki ziemniaczanej
  • 2 żółtka

Sposób przygotowania:
Masa makowa:
  1. Masę makową  wymieszać ze zmielonymi migdałami ( zmieliłam blenderem).
  2. Dodać roztopioną czekoladę, mąkę przesianą z proszkiem do pieczenia , wlać likier.
  3. Delikatnie pomieszać wszystkie składniki.
  4. Masę makową wyłożyć na blaszkę pokrytej papierem do pieczenia. 1/4 część masy można odłożyć ( ja tak zrobiłam)
  5. Włożyć do piekarnika nagrzanego do 175 C i zapiec ok. 25 minut.
Masa serowa:
  1. Do sera dodać ziarenka z laski wanilii, cukier , mąkę ziemniaczaną i żółtka na gładką masę.
  2.  Taką masę serową wylewamy na podpieczony spód makowy. Wykładamy 1/4 część masy makowej i wykałaczką robimy esy floresy w masie .
  3. Przed włożeniem do piekarnika zakryłam tortownicę folią aluminiową.
  4. W przepisie jest napisane , że w ten sposób piec 40 minut.
  5. Ja po takim czasie zdjęłam folię i piekłam jeszcze jakieś 20 minut.
  6. Nie należy wyjmować sernika z piekarnika dopóki nie ostygnie. ( przy otwartych drzwiczkach )

Smacznego

Komentarze

Popularne posty