Sernik pieczony z mascarpone i masłem orzechowym

Nazwa ciasta jest nieco myląca...już tłumaczę dlaczego :) w przepisie na sernik używamy jedynie serka mascarpone, śmietany 18%, śmietany kremówki i masła orzechowego :) Polecam bardzo ten przepis. Nam smakował wyśmienicie ...niezwykle delikatny, pyszny orzechowy smak, polany polewą kajmakową i czekoladową.....pychota <3 Piekłam po raz pierwszy...ale jedno jest pewne :) nie po raz ostatni ;)

Wymiary tortownicy : średnica 26 cm
Czas pieczenia : ok. 60 minut




Przepis zaczerpnięty z Magazynu "Pyszne"

Składniki:

  • 300 g ciastek pełnoziarnistych kakaowych
  • 50 g masła orzechowego
  • 100 g masła
  • 250 g śmietany 18%
  • 250 g cukru 
  • 30 g mąki ziemniaczanej
  • 500 g serka mascarpone
  • 4 jajka
  • 200 g kremówki
  • 50 g gorzkiej czekolady
  • 50 g niesolonych orzechów ziemnych
Sposób przygotowania:
  1. Ciastka kruszymy w blenderze, masło rozpuszczamy.
  2. Następnie rozpuszczone wlewamy do pokruszonych ciastek.
  3. Na ile nam się uda, łaczymy składniki i przekładamy do foremki wyłożonej papierem do pieczenia.
  4. Chłodzimy w lodówce ok. 40 minut.
  5. Śmietanę ucieramy z masłem orzechowym ( miałam masło orzechowe z kawałkami orzechów), 200 g cukru, mąką ziemniaczaną, chwilkę miksujemy.
  6. Gdy składniki już się dobrze połączą, dodajemy mascarpone , 1 jajko rozbijamy ( z białka ubijemy pianę).
  7. Resztę jajek i żółtko dodajemy do mascarpone, na koniec dodajemy ubitą pianę, dobrze mieszamy i wykładamy na schłodzony spód.
  8. Pieczemy ok. 1 godz. w temp. 175 C w kąpieli wodnej ( do dużej blachy piekarniczej, nalałam wodę, foremkę z ciastem włożyłam do wody ( należy zwrócić uwagę na to, aby woda nie wlała się pod formę - ja mam z odpinanym dnem).


    Polewa kajmakowa i czekoladowa
    1. 80 g kremówki podgrzewamy w garnku.
    2. Czekoladę łamiemy na małe kosteczki i wrzucamy do kremówki.
    3. Mieszamy aby powstał, gładki sos.
    4. Przelewamy do małej miseczki.
    5. 50 g cukru karmelizujemy w garnuszku (czekamy do momentu,aż cukier się rozpuści, uważajcie aby cukier się nie przypalił, gdy cukier zbrązowieje, wlewamy 60 g kremówki, szybciutko mieszamy zmniejszając ogień. Dolewamy następne 60 g kremówki i mieszamy ponownie do momentu rozpuszczenia się cukru.Powstały karmel wlewamy do miseczki.
    Sernik:
    1. Orzeszki prażymy na patelni.
    2. Sernik polewamy sosem kajmakowym i czekoladowym, posypujemy orzeszkami.



    Smacznego :)

    Komentarze

    Popularne posty