Ciasto z czerwonej fasoli

Po świątecznym obżarstwie wszelkich słodkości, postanowiłam upiec coś dietetycznego ;) Szukając ciekawego przepisu trafiam na blog " Zdrowejestczadowe" i zaciekawił mnie przepis ciasta czekoladowego z czerwonej fasoli. Składniki potrzebne w domu miałam, mianowicie puszkę czerwonej fasoli, banany.....ale z racji tego, że lubimy ciasta , a miałam obawy czy nie wyjdzie ciasta za mało... to zrobiłam z podwójnej porcji ;) Zamiast cukru, ksylitol, a wiec, kto lubi słodkie , to nie będzie zawiedziony. Jakie wrażenia po upieczeniu? Ciasto jest bardzo wilgotne, czekoladowe, czuć ze w składnikach jest banan,a co z fasolą? no wiec ja troszkę ją czuje, dzieci też,natomiast mąż nie :D. Podsumowując, ciasto zrobię na pewno jeszcze nie raz a więc polecam, spróbujcie Wy i sami oceńcie :)
Wymiary foremki: 31 cm
Temp. pieczenia: 175C
Czas pieczenia: 55-60 minut 




Składniki:
  • 2 puszki czerwonej fasoli
  • 2 dojrzale banany
  • 4 jajka
  • 3 łyżki oleju kokosowego
  • 3 łyżki kakao
  • 4 łyżki ksylitolu
  • 2 łyzeczki proszku do pieczenia
Polewa:
  • 1,5 łyżki oleju kokosowego
  • 1,5 łyżki wody
  • 1 łyżka kakao
  • 1 łyżka miodu
 
Sposób przygotowania:
Ciasto:
  1. Fasole należy bardzo dobrze przelać woda na sitku i odsączyć.
  2. Do miski z fasolą dodajemy pozostałe składniki i blendujemy dość długo ok. 5 minut, aby ciasto nie posiadało grudek. Musi być jednolicie gładkie.
  3. Piekarnik rozgrzewamy do 175C , ciasto wylewamy do foremki o długości 31 cm, wyłożonej papierem do pieczenia i pieczemy ok. 55-60 minut.
Polewa:
  1. W garnuszku na malutkim ogniu rozpuszczamy olej kokosowy, miód, kakao i wodę, cały czas mieszając
  2. Gdy składniki się rozpuszcza, zdejmujemy z ognia garnuszek i wylewamy gorącą polewę na wystudzone ciasto.
  3. Ciasto odstawiamy w zimne miejsce, aby polewa ładnie zastygła.

Smacznego

Komentarze

Popularne posty