Ciasto bez miksowania

Gdy masz ochotę coś zjeść słodkiego,ale no właśnie, zepsuł Ci się robot kuchenny i mikser hmmmm, jak pech to pech ;) to co możesz sobie upiec? Znalazłam dzisiaj fajne i szybkie ciasto bez miksowania na blogu mojadelicja.pl Ciasto mięciutkie, puszyste i ma piękny brązowy kolor. Kolor na zdjęciach nie wyraża tej barwy tak jak ją widzę na żywo :) Cóż mogę napisać więcej o cieście? Można polać go polewą czekoladową, natomiast ja nie miałam na tyle cierpliwości i po prostu oprószyłam cukrem pudrem i już klika kawałków ciasta jest mniej ;)


Wymiary blaszki: 22x22 cm
Temp. pieczenia: 180C
Czas pieczenia: 55 minut do suchego patyczka



Składniki:
Suche:
  • 350 g mąki pszennej
  • 3 łyżki kakao
  • 200 g cukru ( ja dałam 180 g)
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1 łyżeczka sody oczyszczonej
  • szczypta soli
Mokre:
  • 2 jajka roztrzepane
  • 1 szklanka mleka
  • 90 g oleju
  • 250 g dżemu truskawkowego 
Sposób przygotowania:
  1. Do jednej miski przesiej mąkę z proszkiem do pieczenia i sodą oczyszczoną, dosyp kakao.
  2. Dodaj cukier i wymieszaj. Ja wymieszałam łopatką drewnianą :)
  3. W drugiej misce roztrzep jajka, wlej do nich olej, mleko i dżem. Wszystko wymieszaj łyżką.
  4. Następnie do miski z suchymi składnikami, wlej mokre składniki i ponownie wszystko dobrze wymieszaj łopatką drewnianą
  5. Nastaw piekarnik na 180C , blaszkę o wymiarach 22x22cm wyłóż papierem do pieczenia i wstaw do nagrzanego piekarnika. 
  6. Piecz ok. 55 minut, aby się upewnić że ciasto się upiekło sprawdzaj patyczkiem. Jeśli patyczek jest suchy tzn. że ciasto się upiekło :)
  7. Wyjmij z piekarnika, ostudź i posyp cukrem pudrem.
  8. Polecam schować ciasto do torebki foliowej na noc bo inaczej ciasto zrobi się suche a szkoda by było ;)
Smacznego :)



Komentarze

Prześlij komentarz

Popularne posty