Sernik krakowski

Sernik ten piekłam na Święta,ale z braku czasu wstawiam dopiero teraz ;) Użyłam sera z pudełka President i sernik wyszedł bardzo dobry. Nie lubię gdy ser w serniku jest kwaśny i czuć w nim ser ;) Jestem zwolenniczką bardziej kremowej konsystencji i smaku. Przepis na to ciacho znalazłam już jakiś czas temu jednej z gazet dla kobiet i szukając przepisów postanowiłam,że spróbuje z tego przepisu. Cóż mogę o nim powiedzieć? :) Bardzo nam smakował, nie był bardzo zbity, w smaku przypominał mi budyń śmietankowy :) A więc upiekę go jeszcze nie raz. Nie miałam tylko skórki pomarańczowej, użyłam natomiast kandyzowanego ananasa na wierzch.




Składniki:
Ciasto na spód
  • 300 g mąki pszennej
  • 200 g masła
  • 100 g cukru pudru
  • 1 jajko
  • szczypta soli
Masa serowa
  • 800 g tłustego sera
  • 1 szklanka cukru
  • 5 jajek
  • 100 ml kremówki
  • budyń waniliowy
  • 100 g rodzynek
Sposób przygotowania:
Ciasto
  1. Na stolnicę wysypać mąkę, cukier puder i masło pokrojone na mniejsze kawałki.
  2. Zagnieść kruche ciasto. Odkroić 1/3. Obie części chłodzimy ok. 1 godzinki w lodówce.
  3. W przypadku, gdy używamy sera w kawałku, to go mielimy. 
  4. Następnie cukier miksujemy z żółtkami, dodajemy kremówkę, budyń i na końcu ser.
  5. Ubijamy pianę z białek.
  6. Do masy serowej wrzucamy rodzynki i łączymy ją z ubitą pianę delikatnie.
  7. Większy kawałek wyjmujemy z lodówki i rozwałkujemy go na blaszkę pokrytą papierem do pieczenia. Nakłuwamy widelcem i wstawiamy do nagrzanego piekarnika 190C na ok. 10 minut, tyle czasu aby ciasto kruche nabrało złotego koloru.
  8. Po 10 minutach wyjmujemy blaszkę i wylewamy na ciasto kruche masę serową.
  9. Pozostałe ciasto rozwałkować, pokroić w paski, ułożyć z nich kratkę na wierzch sernika.
  10. Piec ok. 1 godziny na najniższej półce w piekarniku.
  11. Studzimy, polewamy lukrem i sypiemy skórką pomarańczową albo tak jak ja skórką kandyzowaną z ananasa.
Smacznego :)




Komentarze

Popularne posty