Ucierane z malinami i borówką

Szukając i zastanawiając się nad ciastem, trafiłam na książkę "Smaki natury". Jeśli się nie mylę to kupiłam ją w Biedronce jakiś czas temu. Zachwyciły mnie zdjęcia i przepisy które się w niej znajdują. Postanowiłam wypróbować przepis na ciasto z żurawinami. Zamieniłam tylko żurawinę na maliny i borówki. Ciasto jest wspaniałe w smaku, leciutkie, puszyste. Bardzo polecam :)

Wymiary blaszki: tortownica średnica 24 cm
Temperatura pieczenia : 180C
Czas pieczenia : 50-50 minut


Składniki:
  • 200 g mąki pszennej
  • 4 jajka
  • 3/4 szklanki cukru
  • 3/4 kostki miękkiego masła
  • 1 opakowanie budyniu śmietankowego bez cukru
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • szczypta soli
  • 300g owoców ( 150 g malin, 150 g borówek)
Kruszonka
  • 150 g mąki pszennej
  • 5 łyżek cukru trzcinowego
  • 100 g schłodzonego masła
Sposób wykonania:
  1. Mąkę przesiewamy do miski, mieszamy z proszkiem do pieczenia.
  2. Masło ucieramy na puszysty krem.
  3. Wsypujemy cukier i sól, dalej ucieramy.
  4. Stopniowo dodajemy po 1 jajku, nie przerywamy miksowania.
  5. Następnie wsypujemy budyń i ucieramy do połączenia się składników.
  6. Ciasto przelewamy do tortownicy o średnicy 24 cm, wyłożonej papierem do pieczenia.
  7. Owoce myjemy i osuszamy.
  8. Ja dla bezpieczeństwa posypałam lekko mąką i rozsypałam na rozlanym cieście.
  9. Do kruszonki potrzebujemy mąkę wymieszać z cukrem, dodać posiekane masło i należy je rozetrzeć na małe grudki.
  10. Ciasto należy równomiernie posypać przygotowaną kruszonką.
  11. Pieczemy ok.50- 60 minut w temp. 180C .
Smacznego :)
 
 

Komentarze

Popularne posty