Pasztet z marchwi i soczewicy

Nigdy nie myślałam , że będę wielbicielką pasztetów innych niż zwierzęcych ;) Miałam przyjemność próbować pasztetu z ciecierzycy i bardzo mi smakował , nie wiem może to udział dobrze dobranych przypraw , albo ciecierzyca tak bardzo dobrze smakuje? :) Ja  znalazłam przepis na pasztet z marchwi i soczewicy i jestem również pod wielkim wrażeniem jego smaku.


Na podstawie przepisu Agnieszki Kręglickiej.

 


 Składniki:



  • 200 g suchej czerwonej soczewicy
  • 4-5 marchewki
  • 1 cebula
  • 4 łyżki oleju
  • 3 jajka
  • sól ziołowa
  • pieprz
  • 1 łyżka słodkiej papryki
  • 1 ząbek czosnku
  • 1 łyżka curry
  • 1/2 łyżeczki ziaren kolendry
 
  1. Soczewicę należy ugotować na papkę w niewielkiej ilości wody. ( ok. 30 minut). Odsączyć
  2. Marchewki zetrzeć na tarce o grubych oczkach.
  3. Cebulę drobno posiekać i smażyć na oleju ok. 10 minut na średnim ogniu.
  4. Doprawić solą , pieprzem, papryką, przeciśniętym przez praskę czosnkiem , curry i rozgniecioną kolendrą.
  5. Smażyć jeszcze przez chwilkę, po czym wymieszać z odsączoną soczewicą i jajkami.
  6. Masę przełożyć do podłużnej foremki.
  7. Piec ok. 50 minut w piekarniku nagrzanym do 190 C.
 





 


























Komentarze

Popularne posty