Kruche ciasto ze śliwką

Miałam wielką ochotę na coś słodkiego ze śliwką. Śliwek u nas co niemiara i znalazłam przepis na tzw. tort z Linzu. Przepis troszkę zmieniłam , ale jestem i tak pod wrażeniem tego ciasta. Torcik ten jest niezwykle kruchy , dodatek masła sprawia , że jest o smaku maślanym,użyłam do niego cukru brązowego , dzięki któremu ciasto dodatkowo zyskało lepszy smak i kolor.


Tortownica : wymiary średnica 26 cm

Czas pieczenia : ok. 1 godz






Składniki:
  • 1 kostka schłodzonego masła
  • 1 1/4 szkl. mąki pszennej
  • 1 szkl. zmielonych migdałów
  • 1 szkl. cukru brązowego
  • 1 łyżeczka kakao
  • 1/2 łyżeczki cynamonu
  • 1 op. cukru waniliowego z wanilią
  • szczypta zmielonych goździków
  • 1 jajko
  • 1 łyżka wódki ( w przepisie jest wiśniówka)
  • 1 żółtko
  • tłuszcz i bułka tarta do blaszki
  • 25 dag konfitury z malin ( użyłam śliwek )

Sposób przygotowania:
  1. Migdały utrzeć z cukrem , wsypać mąkę , kakao , cynamon, goździki i cukier z wanilią. Dodać alkohol , jajko oraz posiekane masło i szybko zagnieść ciasto.
  2. Uformować kulę, zawinąć ja w folię spożywczą , włożyć do lodówki na ok. 1 godz.
  3. Rozwałkować 2/3 ciasta , wyłożyć nim spód i boki natłuszczonej oraz wysypanej bułka tarta tortownicy.
  4. Resztę ciasta rozwałkować i pokroić w paski. Na spód ułożyć śliwki przekrojone na pół , przykryć paskami ciasta , aby powstała kratka.
  5. Wierzch posmarować rozmąconym żółtkiem.
  6. Piec ok. 1 godz. w temp. 180 C.

Rada:

Spód ciasta należy zapiec przed położeniem śliwek, gdyż śliwki puszczają sok i może powstać zakalec.


Komentarze

Prześlij komentarz

Popularne posty