Mini racuszki z Hiszpanii

Witam serdecznie w ten pochmurny styczniowy dzień. Mam przyjemność podzielić się dzisiaj z Wami bardzo prostym przepisem na racuszki tzw. bunuelos. Bunuelos jest to rarytas wśród hiszpańskich deserów. Ja nazwałam je racuszkami bo tak wyglądają. W smaku również przypominają nasze racuchy, ale są bez dodatku drożdży. Potrzeba niewiele składników i zupełny brak doświadczenia w kuchni, aby wyszła pyszna słodka przekąska do kawy. Wystarczy oprószyć cukrem pudrem i gotowe!

źródło: "moje smaki życia"

Składniki na ok. 30-40 sztuk
  • 60 ml mleka ( 10 łyżek)
  • 1 jajko
  • 150 g mąki pszennej
  • 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1 łyżka masła (wzięłam ok. 40 g)
  • olej rzepakowy do smażenia
  • cukier puder do posypania
Sposób przygotowania:
  1. Roztrzepać jajko z mlekiem.
  2. Do drugiej miski wsypać mąkę, proszek do pieczenia i masło i połącz składniki palcami, tak jak na kruszonkę.
  3. Do tej mieszanki należy wlać masę jajeczno-mleczną.
  4. Wymieszać aby wszystkie składniki w miarę się połączyły w gęstą , niekoniecznie gładką masę.
  5. Rozgrzać głęboką patelnię z olejem rzepakowym.
  6. Następnie małą łyżeczką nabierać ciasta i drugą spychać na rozgrzany tłuszcz.
  7. Usmażone racuszki wykładać na talerz pokryty ręczniczkiem papierowym aby ewentualny tłuszcz wsiąkł w niego.
  8. Posypać cukrem pudrem.
Smacznego :) 

Komentarze

Popularne posty