Torcik Wuzetka

Taki oto torcik postanowiłam upiec z okazji 4 rocznicy założenia bloga :) Ale ten czas szybko leci ;) Pamiętam jakby to było wczoraj....Wuzetkę pamiętam jako wielki rarytas w domu rodzinnym :) Walka była o każdy kawałek :D. Jeśli Wam źle, macie gorsze dni, przygotujcie sobie takie ciasto, a życie nabierze barw :)

Wymiary tortownicy: średnica 24 cm
Temp. pieczenia: 180C
Czas pieczenia: 35-40 minut




Składniki:
  • 7 jaj
  • 3/4 szkl. cukru
  • 3/4 szkl. mąki pszennej
  • 1/2 szkl. ziemniaczanej
  • łyżeczka proszku do pieczenia
  • 4 łyżki ciemnego kakao
  • łyżka wody
Krem:
  • 250 ml śmietany 30%
  • 250 g serka mascarpone
 Ponadto:
  • wiśnie kandyzowane
  • płatki migdałowe
  • 80 g gorzkiej czekolady
  • 5 łyżek śmietanki 30% 


    Sposób przygotowania:
    Biszkopt

    1. Żółtka oddzielamy od białek.
    2. Następnie białka ubijamy z połową cukru na sztywną pianę a żółtka z drugą połową cukru.
    3. Masę jajeczną łączymy delikatnie z pianą.
    4. Mąkę, kakao i proszek do pieczenia przesiewamy i stopniowo dosypujemy do ciasta.
    5. Wszystko delikatnie mieszamy i na koniec dodajemy wodę.
    6. Ciasto wylewamy do blaszki wyłożonej papierem do pieczenia i wkładamy do nagrzanego piekarnika 180C i pieczemy ok. 35-40 minut.
    Krem
    1. Zimną śmietanę ubijamy i w trakcie dokładamy serek mascarpone.
    Torcik Wuzetka
    1. Wystudzone, przekrojone ciasto, polałam sokiem z czarnej porzeczki, wyłożyłam krem śmietankowy i pokryłam drugim blatem ciasta.
    2. Czekoladę rozpuściłam w kąpieli wodnej, dolałam śmietankę i poczekałam aż czekolada się rozpuści.
    3. Polać ciasto polewą czekoladową.
    4. Migdały uprażyć na patelni, posypać nimi ciasto.
    5. Wisienkami ozdobić wierzch torcika.

     Smacznego :) 

    Komentarze

    1. Upiekę na 1. urodziny synka. Oby wyszedł!

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Super :) bardzo się cieszę i jestem pewna że się uda :) Wszystkiego najlepszego dla synka :) Pozdrawiam

        Usuń

    Prześlij komentarz

    Popularne posty