Pasztet z marchwii i soczewicy

Nigdy nie myślałam , że będę wielbicielką pasztetów innych niż zwierzęcych ;) Miałam przyjemność próbować pasztetu z ciecierzycy i bardzo mi smakował , nie wiem może to udział dobrze dobranych przypraw , albo ciecierzyca tak bardzo dobrze smakuje? :) Ja  znalazłam przepis na pasztet z marchwi i soczewicy i jestem również pod wielkim wrażeniem jego smaku.Na podstawie przepisu Agnieszki Kręglickiej.

Wymiary blaszki: keksówka
Temperatura pieczenia : 180 st
Czas pieczenia: 50 minut


Składniki:
  •  200 g suchej czerwonej soczewicy
  •  4-5 marchewek
  •  1 cebula
  •  3 jajka
  •  Sól ziołowa
  •  Pieprz
  •  1 łyżka słodkiej papryki
  •  1 ząbek czosnku
  •  1/2 łyżeczki ziaren kolendry
  •  1 łyżka przyprawy curry
  •  4 łyżki oleju
Sposób przygotowania:
  1. Soczewicę gotować, aż rozpadnie się na miękką papkę.
  2. Marchewkę zetrzeć na tarce o dużych oczkach.
  3. Cebulę drobno pokroić.
  4. Marchewkę i cebulę smażyć na oleju na średnim ogniu ok. 10 minut.
  5. Następnie doprawić solą, pieprzem, papryką, przeciśniętym przez praskę czosnkiem, curry i rozgniecioną wcześniej kolendrą.
  6. Smażyć jeszcze chwilę, a następnie wymieszać z odsączoną soczewicą i jajkami.
  7. Masę przełożyć do wyłożonej papierem do pieczenia, podłużnej formy.
  8. Piec w piekarniku nagrzanym do 180 st. ok. 50 minut.
  9. Zostawić do ostygnięcia, a następnie wyjąć z formy.
 

Komentarze

Popularne posty