Leśny mech

Od razu jak zobaczyłam to ciasto postanowiłam , że je zrobię. Jest bardzo łatwe w przygotowaniu i smakuje niebiańsko :) Sam kolor sprawia, że się uśmiechamy a gdy tylko zjemy jeden kęsik , życie nabiera innego wymiaru :) Do ciasta używamy mrożonego szpinaku , dlatego trzeba go dużo wcześniej rozmrozić, bo to trwa trochę czasu :) Przepis znalazłam na blogu " Wędrówki po kuchni".

Tortownica: średnica 25 cm
Temp. pieczenia: 180 C
Czas pieczenia : 1 godzina





Składniki :

Biszkopt
  • 450 g mrożonego szpinaku
  • 250 g cukru
  • 3 jajka
  • 1 szklanka oleju słonecznikowego
  • 1 szklanka mąki tortowej
  • 1 szklanka mąki krupczatki
  • 3 łyżeczki proszku do pieczenia
Krem:
  • 300 ml śmietanki 30 %
  • 2 śmietanki fix
  • 2 łyżki cukru
Dodatkowo:
  • owoc granatu
  • kiwi

Sposób przygotowania:

Biszkopt:
  1. Szpinak rozmrozić , odcedzić od wody ( włożyłam do sita o małych dziurkach i odcisnęłam nadmiar wody) potem całą kulę jeszcze pościskałam w rękach .
  2. Do miski wlać jajka i mieszać robotem kuchennym.
  3. Następnie dosypać cukier i mieszać do czasu , aż powstanie puszysty krem.
  4. Stopniowo dolewamy olej.
  5. Mąki połączone z proszkiem do pieczenia i przesiane wsypać do masy i dodać szpinak.
  6. Cały czas miksować.
  7. Tak przygotowany biszkopt wylać do tortownicy pokrytej papierem do pieczenia.
  8. Piec w temp. 180 C ok. 1 godziny.
Krem:
  1. Schłodzoną kremówkę miksować na sztywną masę po czym dodać cukier puder i fixy.
  2. Odciąć wierzchołek ciasta, pokruszyć a spód pokryć ubitą śmietanką.
  3. Pokroić kiwi w plasterki i poukładać na kremie.
  4. Posypać pokruszonym biszkoptem owocem granatu ( lekko odcisnąć aby nie poodpadały okruszki i granat).
  5. Wstawić do lodówki na co najmniej 3 -4 godziny.
Smacznego :)



Komentarze

Popularne posty